K.E.C. Jammerbugt kulturcenter
Mortensens Mad
Nordjysk ride- og Islænderudstyr
PrinterEksperten

Aalborg Kongres & Kultur Center satser med en ny kommerciel chef på en stærkere position i Danmark og internationalt

Med over 500.000 årligt besøgende og 22.000 etagekvadratmeter under tag, skulle man tænke, at det var et tilfredsstillende niveau at befinde sig på inden for de tre forretningsområder Møder & Kongresser, Messer & Udstillinger samt Kultur & Events, men sådan ønsker ledelsen i AKKC det ikke. I Corona-tiden er det blevet til en stærk fremtidssikret tilpasning af organisationen, og nu topper AKKC hele den strategiske beslutning med ansættelsen af en ny kommerciel chef, Gitte Krog Thomsen. Hun skal styrke den kommercielle profil for de tre afdelinger i samarbejde med afdelingslederne og deres teams. På den måde gearer AKKC op på salg af velkendte aktivitetsområder, og der bliver i høj grad fokus på cross-selling og nyudvikling af produkter.

  • Gitte Krog Thomsen skal bidrage til at få nytænkning og innovation ind i dagligdagen, så AKKC kan få redefineret sig selv både nu og på den anden side af Covid-19. Hun har stor erfaring med kommerciel forretningsudvikling og alle de digitale muligheder, der definerer fremtidens salg og markedsføring, begrunder adm. direktør Nicolaj Holm ansættelsen af Gitte Krog Thomsen, der også bliver en del af AKKC’s strategiske ledelse.

Som ny kommerciel chef har en hun stærk baggrund både regionalt, landsdækkende og internationalt. Hun kommer fra en stilling som Salgs- & Marketingchef hos Stena Line Scandinavia AB, med ansvar for det danske marked. Stena Line er verdens største internationale privatejede færgerederi og råder over 38 fartøjer på 19 færgeruter i Nordeuropa. Jobbet som hun blev headhuntet til, kom efter en lang karriere hos NORDJYSKE Medier koncernen, hvor hun fra 2007 til 2017 var Net- & Mobilchef, blandt andet med ansvar for den digitale forretningsudvikling i koncernen.  NORDJYSKE Medier er en af Danmarks største mediekoncerner og udgiver dagbladet NORDJYSKE Stiftstidende og 26 lokale ugeaviser. Koncernen står også bag websitet nordjyske.dk, en række nærlokale websites, jubii.dk og to radiostationer. Jobbet som Net- og Mobilchef kom efter en 4-årig periode i samme koncern som Key Account Manager. I otte år før det var Gitte Krog Thomsen chefkonsulent i salg samt marketingansvarlig i EG Data Inform A/S.

  • I lang tid har jeg drømt om at kunne arbejde for AKKC, så da stillingen som kommerciel chef, der passer til min profil, blev slået op, var jeg ikke et sekund i tvivl. Den stilling ville jeg gå benhårdt efter. De stærke forretningsområder rummer endnu mere potentiale både her i vores landsdel, men også nationalt og internationalt. Der skal tænkes nyt, kreativt og så skal vi ud og kontakte verden med de stærke produkter, specielt i denne Corona-tid. AKKC er med flytbare vægge, masser af mødelokaler, en overflod af indgange og udendørsarealer, som skabt til at håndtere mange mennesker på sikker vis. Men også i en post-Coronatid er der utroligt gode salgs- og udviklingsmuligheder, fastslår Gitte Krog Thomsen.

Uddannelsesmæssigt er det en erhvervsøkonomisk bacheloruddannelse HA fra Aalborg Universitet, en HD i afsætning fra samme sted samt en mini MBA suppleret med en række lederuddannelser.

Til AKKC

Kilde: AKKC

AKKC
Guldsmed Hansen
Hvilshøj Auto
Bilhuset Biersted A/S